Tuesday, October 13, 2009

ADA HIKMAHNYA....ALLAH MAHA BESAR...







mlm ni aku teringat satu pengalaman yang pahit dalm hidup aku....kejadian ni berlaku pada hari yang sama aku kena ambik keta baru aku...PJH263.Haritu umat Islam baru berpuasa 6 hari...kiranya 6 ramadhan 1430H lah...pada hari kejadian...aku rasakan kalut sgt...bahasa kedah lah kan.haritu kalau blh semua benda nak setelkan...keta aku tu aku beli di alor setar..so kiranya pas amik keta nak trs blk kuala nerang lah kg aku...pg2 pas tsyen aku p bank...masa nak p bank tu abg aku ckp tak payah p la adik, nanti kita amik duit kt kg ja...tapi aku nak p jugak..kt kulim lak tu..jauh gak lah.


pastu kul 2ptg baru sampai umah coz pg2 aku tsyen smpai kul 11pg...bila sampai aku tgk abg aku tgh bersihkan kolam ikan,kakak aku lak dok bersihkan rumput yang abg aku mesin pg2 tadi tu....emmm time tu lak hujan turun renyai2.pastu abg aku ckp ok kita akan bertolak pada kul3.30ptg coz janji nak amik keta kul 5ptg d a.setar..aku tgk jam dah hampir 2.30 ptg...alamak...cepat2 aku kemas beg n mandi n solat....pastu kul 3.30 ptg ja kami pun bertolak lah...tutup jer pagar n naik keta abg aku tya anak dia yang sulung...along mana kunci keta kenari?anak sedara aku cakap bg kt maksu(aku)tapi dia tak bg pun...cari2 tak jumpa so patah blk ke rumah kami...pastu cari2...rupa2nya ada dalam poket keta sebelah tempat aku duduk...masyaallah...aku dah mula rasa tak sedap hati...rapi takperlah...baca doa naik kenderaan n kami pun ikut ekor kucing n naik highway sg petani selatan...masa tu hujan dah mula lebat...masuk tol..touch n go jer...pastu aku nampak keta viva xcdent...terdetik kt hati.."oh keta tu xcdent......"



tak sampai 2minit aku ckp camtu tiba2 keta kami berpusing2 di atas jln...subhanallah..allahuakhbar....kenapa ni..aku peluk anak sedara aku yang kecik tu kuat2 coz dia tidur atas riba aku...masa tu aku dgr abg n kakak aku jerit ALLAH....ALLAH...ALLAH



ya ALLAH...selamatkanlah keluarga aku...aku jadi panik smapai tak blh ckp apa2..kami berpusing2 atas jalan hampir 2minit..pastu gedegang!kami jatuh dalam longkang...ya ALLAH... pastu keta berhenti tapi enjin tak mati...kerana aku msh mendengar bunyi radio..dan ketika itu aku sedar aku masih hidup...ALHAMDULILLAH...keluarga aku selamat...kami segera keluar dari kereta...dan pabila keluar aku dgr azan asar berkumandang dari surau taman jati...sg petani...SYUKUR YA ALLAH..keluarga aku selamat...hanya DIA yang tahu apa perasaaan kami ketika itu...mungkin ini semua ujian ataupun balasan..hanya ALLAH yang tahu hikmah setiap kejadian..apapun aku bersyukur kerana kami semua selamat..ya ALLAH ampunkan dosa2 kami...samaada kami lakukan secara sengaja taupun tidak...ALLAH nak bg keta baru kt aku...tapi ALLAH tak bg dgn senang...BILA HATI BERBICARA...aku jumpa jawapannya kepada apa yang berlaku kepada kami sekeluarga...lindungi kami YA ALLAH....AMIN.so keta aku di ambik keesokkan harinya...

2 comments:

Bella Roseli said...

alhamdulillah xjd apa2...tp mesti ngeri kn ada pengalaman accident.

tu lah everything happen mmg ade hikmahnya.it's all ketentuan Allah kn

miss fadhiyatul nur farieza said...

ALHAMDULILLAH semua selamat...syukur sgt2.coz ALLAH bg peluang untuk meneruskan kehidupan kt muka bumi ni lagi.alhamdulillah:)

TIME IS LIFE....

Islamic Calendar

My photo
simple...creative...hepy... smile...loving...

Penulis blog

deco house,nyanyi,snap photo,surfing, drawing cartoon, menulis cerita@sajak,travel,borak2 kenangan lama2 n 1 more thing i like pink color very much....hey it's me! =)



NUR FADHIYATUL FARIZA
NNaif
UUntung
RRamah
FFleksibel
AAmanah
DDinamik
HHarum
IIkhlas
YYakin
AAlim
TTulus
UUlung
LLemah-lembut
FFleksibel
AAbadi
RRealistik
IIdealistik
ZZingy
AAsli
Apa ada pada nama?


Followers

Chatbox



click to create your own